Àmbit Galeria d’Art

Miguel Raseró. "Redes"

Del 7 d’abril fins al juny

Consell de Cent, 282 · 08007
Tel. +34 93 488 1800
ambit@ambitgaleriaart.com
www.ambitgaleriaart.com

De dimarts a dissabte, de 10h a 15h i de 16h a 20h

#EL PAPER DE L'ART 2016

  • “Redes”, selecció d’obres de Miguel Rasero que s’inclouen en la seva anomenada “sèrie negra”.
  • La selecció mostra una vintena de treballs que tenen com a fil conductor la xarxa, objecte central d’aquesta sèrie i element simbòlic privilegiat en els treballs de l’artista.
  • En l’exposició s’acosten peces negres monumentals a formats més reduïts i íntims on l’artista ens presenta un món en equilibri precari, silenciós, fet de negres opacs i llums ocres, de jocs duals mil·limètrics entre blanc i negre, entre llum i ombra.
  • Com si fos un joc, l’artista introdueix acostaments d’obres que tenen el retrogust de petits enigmes per qui les observa.
  • En aquesta sèrie, desapareixen les figures humanes de saltimbanqui i malabars que havien poblat les precedents sèries del circ, mentre les estructures geomètriques n’esdevenen protagonistes. Cúpules, cons, malles metàl·liques, esferes i cilindres són presentats amb atmosferes saturades de color, en espais negres on el color fusta natural de suport s’encén, presentat sense cap mediació.
  • En un exercici d’abstracció, les xarxes, privades del significat originari d’eina de rescat, acaben adquirint uns suggeriments simbòlics de fragilitat i de lleugeresa i alhora esdevenint veritables al·legories de l’existència. En paraules d’Ángel Luis Pérez Villén“[...] la construcció del símbol perd la soliditat davant de l’empenta deconstructiva
  • de l’al·legoria. [...] La xarxa com un teixit sensible a la llum, com a anatomia del dibuix i símptoma del ritme, l’ombra de la xarxa com a inversió cromàtica, la pulsió orgànica de la pintura atrapada en la xarxa. [...].»
  • A banda de l’exposició “Redes”, l’altell de la galeria allotja un recorregut entre algunes de les obres més representatives de les diferents èpoques de l’artista.

Miguel Rasero

  • Miguel Rasero (Doña Mencía, Còrdova, 1955) té una llarga trajectòria caracteritzada per diferents etapes on els canvis, a vegades radicals, en tècniques, temàtiques i materials, contribueixen a delinear un univers artístic en contínua evolució, i alhora sorprenentment
  • coherent.
  • L’artista es trasllada a Barcelona el 1966 on comença a pintar a la dècada dels 70. Fa la seva primera exposició individual l’any 1975 a l’Estudio Trece de Barcelona amb una sèrie de natures mortes que impacten sobretot per l'ús innovador de la tècnica del collage acostada a un treball figuratiu amb reminiscències de Morandi i de Cézanne.
  • Des d’aquell moment i sobretot als anys 80 l’artista es dedica al collage, tècnica que mai no abandona i a la qual torna sovint. Al principi dels anys 90, d’un procés d'abstracció i sinterització, crea la intensa sèrie “De Vegetabilibus”, un himne a la terra caracteritzat
  • pel collage es transforma en expressió de tot un paisatge fet d’arrels, branques, vegetals de colors naturals i profunds condicionats pels paisatges bucòlics d’Arnes, on l’artista es trasllada en aquells anys.
  • A mitjans anys noranta, als «medallons lunars», apareixen els primers funàmbuls i equilibristes, personatges de circ en equilibri precari que caracteritzen les obres d’aquesta època i que sustenten elements geomètrics inestables sobre xarxes de seguretat desgastades, símbols al·legòrics de la precarietat de l’existència.
  • És des de la primeria de l’any 2000 que es dibuixa un nou punt d’inflexió en les formes expressives de l’artista: aquells mateixos elements geomètrics, privats de la figura humana esdevenen protagonistes en un territori ambigu entre figuració i abstracció, on
  • se situen les obres presentades en “Redes”.
  • La contínua recerca que caracteritza la trajectòria de l’artista el porta en els darrers anys a centrar-se en l’exploració de l’espai i de les seves estructures arquitectòniques.
  • Aquestes experimentacions conflueixen en obres tridimensionals que evolucionen entre l’art pobre i l’estructuralisme més minimalista de la seva “sèrie blanca”.
  • L’artista té un ampli currículum d’exposicions individuals, la seva obra pot trobar-se a les col·leccions del Museu d'Art Modern de Barcelona (MACBA), a la Fundació la Caixa, a la col·lecció Summer de Nova York o a la Banca Rotschild de Zuric (Suïssa).
  • Desitgem que aquesta mostra desvetlli el vostre interès i confiem que podrem saludar-vos personalment en el decurs de la inauguració. Si desitgeu més informació sobre l'artista, no dubteu en posar-vos en contacte amb la galeria.

XARXES SOCIALS