Fifty Dots Gallery

Transeünts

Del 26 d’ abril al 31 de maig

Sant Hermenegild, 24 · 08006 Barcelona
Veure mapa
Tel. +34 936 819 188
odesando@gmail.com

De dilluns a dissabte, de 11h a 14h i de 17h a 20h

BARCELONA #PAPER GALLERY 2018

  • Quina empremta ens deixen les vivències que hem viscut al llarg del nostre esdevenir? Com aquestes es reflexen allà on anem, on posem la mirada? Experiències que ens marquen, que esculpeixen el nostre ser. Cinc artistes ens relaten, cadascún d’ells fidel al seu estil i narrativa, el transcurs d’un viatge que és a la vegada geogràfic i introspectiu. Petites odissees personals que transformen la concepció i percepció que tenim del món, un món que segueix el seu curs, impassible de la nostra metamorfosi interior. Inconscient com és del nostre deambular, del nostre caminar, perquè per ell tan sols estem de pas, perquè per ell tan sols som transeünts.

Israel Ariño. “Crónicas de un desembarco”

  • Israel Ariño
  • Barcelona, 1974. Llicenciat en Belles Arts. Des de 2001, s’instal·la definitivament com a professional en el camp de la imatge, repartint el seu temps entre la docència, el treball d’editor a Ediciones Anómalas i la producció d’obres personals. La seva obra –present a nombroses col·leccions públiques i privades- s'exposa regularment a Espanya i França.
  • www.israelarino.com
  • Projecte “Crónicas de un desembarco”
  • Un petit relat arriba a les meves orelles i em porta a Maderuelo, Castella. El viatge com excusa per significar experiències, disposar diversos temps, físics, metafòrics i imaginaris i per composar-los com a territori reflexiu, vital. El viatge suggereix frontera, aquell llindar on present, passat i futur composen el procés creatiu construït des d'un ent intern i que es manifesta en el pasiatge. La sèrie il·lustra el trànsit de la pròpia vivència, a través d'aquells espais poètics on es dóna lloc a l'insòlit, on la fotografia escapa de tot control, on ningun efecte pot calcular-se. I ho fa a través d'un viatge sense rumb fixe, en constant recerca, deixant-se arrossegar pel mareig de l'experiència, del desplaçament, i en definitiva, pel desig de construir una imatge del món en la que es manifesti la seva pròpia presència.

Irene Cruz. “Björk”

  • Irene Cruz
  • Madrid, 1987. Fotògrafa i videoartista que actualment viu i treballa a Berlin. Compta ja al seu currículum amb més de 300 exposicions, ha guanyat varis premis importants i ha participat en nombrosos festivals. Les seves obres s'inclouen en coleccions privades i públiques, tant nacionals com internacionals.
  • www.irenecruz.com
  • Projecte “Björk”
  • Aquesta sèrie sorgeix, durant un viatge a Suècia, en decobrir un tipus d'arbre típic dels boscos escandinaus anomenat "Björk". En créixer, l'escorça es va esquerdant, creant unes cicatrius que representen la seva història. El projecte és un símil poètic i visual entre les seves cicatrius i les del meu propi cos. És un conte narrat amb emocions que ens parlen de la vulnerabilitat a la que ens prestem com a voluntaris en determinades circumstàncies. Una fragilitat que no només comporta valentia, sinó també entrega, i amb això la necessitat d'exposar-nos sense murs ni defenses.

Bernat García. “El Camino”

  • Bernat García
  • Barcelona, 1990. Fotògraf de viatges especialitzat en les tècniques clàssiques de la fotografia, la majoria de la seva obra està realitzada amb pel·lícula de format mig en blanc i negre, revelant i positivant ell mateix tota la seva obra, controlant així tot el procés de creació.
  • www.bgcphotography.com
  • Projecte “El Camino”
  • A Camino de Santiago, Bernat García Chamorro ens mostra una sèrie de fotografies preses en el seu recorregut, a peu, entre Saint Jean Pied de Port i Lleó. L'autor es manté fidel al seu estil amb unes imatges que cerquen la màxima senzillesa com a base del seu propi llenguatge artístic. Les fotografies de Bernat estan poblades per presències invisibles a l'ull humà, formes etèrees que capta la seva càmera amb austeritat i simplicitat. Cada imatge desprèn una càrrega mística que no tan sols envolta els paisatges i espais, sinó que es converteix en el discurs argumental de la seva obra.

Dani García Sarabia. “Usa´90”

  • Dani García Sarabia
  • Busca en el paisaje más puro la esencia más primitiva que nos ofrece el hábitat natural. Las imágenes que capta con su mirada de artista aparecen llenas de contradicciones. Las escenas retratadas bajo su particular y especial perspectiva a menudo encierran una sutil ironía o doble sentido que inspiran distintas reflexiones e interpretaciones.
  • www.sarabiaphoto.com
  • Proyecto “Usa´90”
  • En un Road Trip a finales de los 90, Dani García retrata su paso por Estados Unidos a través de su particular mirada, con una clara influencia de la estética norteamericana. En sus imágenes se respira una nostalgia hacia un modo de vida que nos han vendido profusamente en medios como el cine, la televisión, la música o la fotografía. El proyecto muestra una idea romántica preconcebida y su contraste con la realidad encontrada.

César Ordóñez. “Tadaima”

  • César Ordóñez
  • César Ordóñez, fotógrafo y vídeo-artista, desarrolla su actividad principalmente entre Barcelona y Tokio. Utiliza el lenguaje visual y su universalidad, como herramienta para reflexionar sobre el mundo actual, la belleza de la existencia y su fragilidad. Ha expuesto en más de 10 países y sus obras forman parte de importantes colecciones públicas y privadas.
  • www.cesarordonez.com
  • Proyecto “Tadaima”
  • 2002. Japón. Una cámara Lomo. Un largo viaje. Me voy a casar. Todo es diferente, mágico. A veces las formas se difuminan. Como si estuviera en medio de un sueño. Tadaima.
  • Tadaima es la primera palabra que pronuncié en un texto -todo en japonés- en mi boda. Significaba "ahora mismo". Y también es la palabra con la que los japoneses se saludan al regresar al hogar. Tadaima.

REDES SOCIALES