Gothsland Galeria d’Art

Javier Úbeda. Mundos interiores

Del 28 d’abril al 30 de Maig

Consell de Cent, 331 · 08007 Barcelona
Veure mapa
Tel. +34 934 881 922
Fax +34 934 876 502
info@gothsland.com
www.gothsland.com

De dilluns a dissabte, de 10h a 14h i de 16h a 20h

Per què fas mons interiors?

  • El sentiment que em produeix el treballar els mons interiors és gust de vida, comunicant-me amb ella, vida en definitiva. Treball la corba perquè és el que em sembla més al orgànic, tant al cos humà com així visualitzo els pensaments, la meva feina és fonamentalment corba, ja que no té ni principi ni fi, el cercle és la forma perfecta. Tot allò que el teu retina ha memoritzat s'emmarca en la rectitud externa de les meves obres. No hi ha l'autor que neixi de zero, el que presumeix en cas contrari és un il·lús.

Quin és el procés de creació?

  • El procés de creació del món interior part d'una existència que és el bloc emmarcat per la rectitud, el qual representa, el moment històric en què vas néixer, la teva família, la teva educació ... .tots els condicionants que t'han anat marcant i formant llarg de la teva vida i que són inamovibles i no pots canviar; marcant d'una manera evident teu jo, sense això vulgui dir que no puguis modificar el que ets avui, però té una evolució contínua en el teu interior, un aprendre un desaprendre un fer ... aquests són els passos, les corbes, els còncaus, els convexos que configuren el que és la peça interna.

Quin és l'origen de la creació dels mons interiors?

  • Els mons interiors són bàsicament, recerques de punt de llum, a partir de l'experiència d'estar clínicament mort, que vaig viure a l'edat primerenca de 14 anys, sense buscar em va deixar una marca de per vida, en passar pel túnel amb la llum al final en el fons, que no és més que un via de comunicació d'un estat amb un altre, i el que persegueixo sempre a l'hora de fer forats són passos, són vies de comunicació per això difícilment són rectes, ja que alhora que tenen forma d'oval també tenen corbes interiors de recerca, de veure la part de darrere, de veure el que hi ha, gairebé forçant l'espectador a que giri el cap i que s'hagi de aproximar a la peça si vol descobrir el que amaga la mal anomenada part de darrere.

XARXES SOCIALS